تعداد مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در سراسر جهان به بیش از ۸ میلیون و ۸۵۷ هزار نفر رسید و شمار مرگ‌های ناشی از این بیماری همه‌گیر بیش از ۴۶۴ هزار نفر ثبت شد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: از ۳۰ تا ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۳۲۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۹۵ مورد بستری شدند. دکتر سیما سادات لاری افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۲ هزار و ۵۸۴ نفر رسید. وی همچنین گفت: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۵ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۹ هزار و ۵۰۷ نفر رسید. لاری افزود: تاکنون ۱۶۱ هزار و ۳۸۴ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران گفت: ۲۸۴۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. وی تاکید کرد: تاکنون یک میلیون و ۳۹۵ هزار و ۶۷۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. لاری گفت: استان‌های خوزستان، خراسان رضوی، کرمانشاه، آذربایجان‌های شرقی و غربی، گلستان و کردستان در وضعیت هشدار قرار دارند. وی بر لزوم رعایت موازین بهداشت فردی و اجتماعی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تاکید کرد.

  • شکسته شدن رکورد ثبت موارد روزانه ابتلا به کرونا در عراق

بر اساس اعلام وزارت بهداشت عراق رکورد ثبت موارد روزانه ابتلا به کرونا در این کشور شکسته شد. تسنیم به نقل از الفرات‌نیوز نوشت: وزارت بهداشت و محیط‌زیست عراق از ثبت ۱۸۷۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

بر اساس این گزارش تاکنون ۲۹ هزار و ۲۲۲ نفر در عراق به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند که ۱۰۱۳ نفر از آنها جان خود را از دست داده‌اند.

  • هشدار درباره موج دوم کرونا در اوکراین

«دنیس اشمیگال» نخست‌وزیر اوکراین اعلام کرد که در این کشور موج دیگری از شیوع عفونت ویروس کرونا در حال شروع شدن است. وی در نشست کابینه وزرا گفت: «در دو منطقه از کشور، بیش از ۵۰ درصد بیمارستان‌ها از بیماران مبتلا به کووید۱۹ پر شده‌اند. پزشکان می‌گویند که این مسئله نتیجه عدم رعایت قوانین قرنطینه، مقررات مربوط به فاصله اجتماعی و عدم استفاده از ماسک و مواد ضد عفونی است. امروز ما با شروع موج جدید شیوع ویروس کرونا داریم که باید خود را برای مقابله با آن آماده کرد.»

بر اساس آخرین اطلاعات منتشره، در اوکراین تاکنون بیش از ۳۴ هزار و ۹۰۰ مورد تایید شده آلودگی به ویروس کرونا به ثبت رسیده است که از این تعداد ۹۸۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند. بیش از ۱۶ هزار و ۳۰۰ نفر از بیماران هم از زمان شیوع این بیماری در این کشور بهبود یافته‌اند.

  • کرونا در اروپا همچنان قربانی می‌گیرد

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده کرونا در اروپا همچنان جولان داده و افراد بیشتری را مبتلا می‌کند. بر این اساس تا به حال در انگلیس ۳۰۱۸۱۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۴۲۴۶۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در اسپانیا هم تا به حال ۲۹۲۶۵۵ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۸۳۱۵ نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در ایتالیا هم بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال ۲۳۸۰۱۱ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و ۳۴۵۶۱ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس آمارهای منتشر شده در آلمان هم ۱۹۰۶۶۰ نفر به کرونا مبتلا شده و ۸۹۶۰ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال ۱۵۶۴۵۲ نفر به کرونا مبتلا شده و ۲۹۶۱۷ نفر هم بر اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 523690

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha